Kardeşi Jonathan tarafından kısa bir hikaye senaryo uyarladı Christopher Nolan tarafından yeni film büyük umutlar vaat ilginç ilk çabadır. Rudolf Mate DOA geleneğinde bir noir gerilim ve Billy Wilder'ın Çifte Tazminat, aynı zamanda David Mamet İspanyol Mahkum bulunuyor ve Bryan Singer'ın The Usual Suspects gibi yeni filmler için önemli borçlu. Noir türü etkin kapalı taşımak için parodi ve en zor en kolay biridir. Genellikle "anti-kahraman" kahramanı sempatik olmadan bizim ilgi meşgul edebilmek için vardır ve filmin bizim katılımını sağlamak amacıyla ana karakteri ile belirlenmesi üzerine kuramazsınız. Tipik olarak, noir film yapımcıları bizim gibi değil insanlar hakkında hikayeler ilginç bize bir yolu olarak kıvrık, ilginç araziler istihdam var. Genellikle sigorta poliçeleri "çifte tazminat" tümcesi veya DOA yavaşça zehir gibi bir komplo cihaz, kanca gibi davranan etrafında arsa pivotlar - da izleyici için gerilim unsuru içerir. Karakter ve durumlara onlar için görünmüyor ne anlamda - Hemen hemen tüm noir çift çapraz fikrini içerir. Aslında ne olup bittiğini anlamaya çalışıyorum izleyici ve film arasındaki en doğrudan bağlantı sağlar. Memento ve arsa bir kişi net bir şekilde bir yaralanma noktasına kendi geçmişini hatırlamak hangi beyin hasarı durumun nadir bir tür asılı, ve fakat bu noktadan sonra herhangi bir yeni anılar oluşturmak için değiştiremiyor. Böyle bir kişi, kendi hayatının sürekliliğini herhangi bir anlamda kopuk bir "sonsuz bir şimdinin" yaşıyor. O vahşi ve sonuçta ölümcül saldırı eşi kurtarmak için çalışırken aldığı kafasına bir darbe nedeniyle telefonda tanımlanamayan arayan, onun son anlatır gibi Leonard Shelby (Guy Pearce), ana karakteri, bu bozukluğu muzdarip açık bellek. Shelby diye not alinir anlık fotoğraflarını alarak, tutarak notlar yolda hayatının tamamen ayrık olaylar tutmaya çalışır, ve önemli bilgileri kaydetmek dövmeler ile vücudu kaplayan tarafından. Karısının katili ve intikam onu bulmak için bir misyonu, biz yavaş yavaş keşfetmek olduğunu. Yavaş yavaş yol şartlar ortaya çıkarmak için, zaman içinde geriye doğru hareket - masal sonunda - bu filmin dikkat çekici yenilik, mevcut başlayan bölüm örtüşen, ayrık bir dizi, onun hikayesi sunmak istiyor yolu olduğunu ve ayrıca inisiyatik - - act final. Biz drama son eylem ne olduğunu bilerek işe başlamak, ama sadece biz onun anlamını anlamaya çalışmaktır hikayenin açılımı fitful geçer. Ve bu filmin altmetin, ve en ilginç özelliklerinden biridir. Bu tamamen rastgele ötesinde bir madde vermek gibi görünüyor bizim deneyim hayali sürekliliği hakkında birkaç kısa asides, bellek ve anlamı hakkında felsefi sorular, içinde betik aslında ayrıntılar. Ardından filmin olayları biz belirli bir sıra "anlam" için seyirci arama, biz zaten bildiklerini içine sığacak şekilde deneyin bile, önemi duygumuzu daha fazla puan olarak sürekli değişiyor düşündüren, bu kavramı ile oynamak görünümü ortaya çıkar. Bu yüzden, bir kopyalama iplik ek olarak, bu varoluşsal bilinç doğası üzerinde bir meditasyon tekabül hangi için tedavi edilir. O olaylar intrinsik öneme sahip önerdi kim Sartre idi, bu "anlam biz sonradan eklenti bir şeydir." Vicarious olsa - - olayların ve olguların bilinç arasındaki bölünmüş bilincinin yarattığı ikilemi Ve Memento deneyimi ile yüzleşmek için, bir aşırı öncül sürüyor. Nolan filmin neredeyse her karakter kimlikleri ve yönelimleri hakkında bizi karanlıkta tutarak muallakta bol oluşturur. Ters öyküsünü anlatarak, görüş Shelby parçalanmış noktasından, o bize özenli ve ilgili tutmak için ideal bir cihaz yaratır. Biz biz biz tanık olayların anlamını ortaya çıkaracaktır beklediğiniz ipuçları için yaptığı araştırmada Shelby katılın. Onun gibi, biz sadece açılmak izliyor olaylardan önce ne "hatırlamıyorum" olamaz. Sonuçta, Nolan bize tatmin edici bir çözüme izin reddederek tanımlama bir başka nokta sunuyor. En noir filmlerde olduğu gibi, karmaşık plotline dikkatli bir incelemeye tutmaz. Dedikleri gibi "Baştan sona bir kamyon sürücü olabilir delikleri" vardır. Ama bu durumda, bu pek nihayet araya çalışmakla hayranlık üzerine olarak öykünün tutarlılığı üzerinde değil çok dayanır film, deneyim eksiltmek. Oldukça uymuyor olması, bir anlamda, mükemmel: tamamen hikaye ve bakış Shelby çarpık noktasının tam ton ile tutmak. Nolan'ın komut cilalı ve sırdaş olduğunu. O çok şeyler sadece bir nebze taşıyan, biraz yanlış adımlar bir çift yapar, ancak çoğunlukla diyalog Shelby durumunun zoraki konsepti mükemmel inandırıcı görünüyor yapmak, akıllı ve doğaldır. Modern girişimleri noir genellikle tarz orijinal roman ve filmlerin "haşlanmış" bir şekilde kopyalamak için çalışırken batağa saplanmış. Nolan bu tehlikesinden de kaçınıyor - arkalarındaki tutumu kadar aslında söylediklerini olarak, noktası yapmak icar, kelimelerin ekonomide yatıyor etkinliği bulmak. Nolan oyuncular yetenekli cast tarafından desteklenir. Iç çamaşırı modeli Brad Pitt klonu iyi görünüyor vardır Pearce, zincirin en zayıf halkasıdır, ancak Shelby ruhsal durumu etkiler herhangi bir eksikliği yapar, karakterizasyonu tutarsızlıkları aslında karakter seçimleri olabilir gibi görünüyor. Bu Shelby, esrarengiz çelişkili, sahneden sahneye gelen değişken olması gerektiğini hikaye hattı ile uyum içindedir - kendisi de daha önce sadece birkaç dakika proje çalışıyordu görüntünün ne tür konusunda hiçbir anısı yoktur ve inanmaya eğilimli olduğundan O insanlar o ona ne olduğunu. Carrie-Anne Moss, Natalie gibi manipülatif ve bencil, zarif, seksi ve biraz kaba tipik bir kara kadın olarak etkili Pearce dengeliyor. O pervasızca o hatırlamak olmaz bilerek, Shelby zayıflığı istifade edildiği Onun kilit sahne, karanlık karakterizasyonu küçük bir zaferidir. O sonra ortaya ve o (ama kronolojik sonra) önceki sahneleri inşa etti karakteri filmin sunan en etkili duygusal kanca biri olan arasındaki karşıtlık. Joe Pantoliano Teddy, kimin gerçek kimliğini tam olarak belli asla bir karakteri oynuyor. Shelby, bir arkadaşı ve akıl hocası olarak onu güveniyorum ve bir işkenceci ve düşman olarak onu şüphelenerek arasında bocalıyor ve Pantoliano'nun performansını aynı anda her iki yönde de zemin bocalayan mahkumiyet için bol ipuçları verir - Shelby için ve seyirci için. Ciddiyetsiz ve görünüşte sempatik bir taraftan ve ilgili diğer şüpheli kaçamak ve kontrol, Pantoliano'nun hikaye hareketli ve seyirci belirsiz şaşırmış tutmak öğeleri ekler. Burt, Shelby kalıyor Motel adlı resepsiyon memuru olarak işaretle Boone Junior, nispeten küçük bir kısmı ile bir çok yapar, ve olayları mizahi bir almak sağlamanın yanı sıra tam olarak ne olduğunu yalnızca karakter tarafından etkili bir kontrpuan yaratır diye görünüyor. Onun katı sıradanlık gerçek dünyada demir görünüyor filmin bir gerçekten tutarlı eleman vahşi sürüş sağlar. Film yapıcı bir görsel olarak, Nolan etkilidir. O ve Fotoğrafçılık, geçmiyor Jordan, Alan ve Wally Pfister onun Yönetim, sık sık gözlemci olarak sahnelerde bir katılımcı olarak kamerayı kullanabilirsiniz. El kameralarının sıkı çerçeveleme ve hareketlilik eylem acillik ve Shelby bakış açısı ile de uyuyor klostrofobik bir fikir verir. Birkaç noktada karakter Gözlerinizi kapadığınızda dünya aslında görünmeyeceğini remarking tarafından olayların sebat (şuurundan geçicilik aksine) ifade eder - ama kamera sayesinde çalışmak bizim açımızdan kadar sıkı olduğunu biz olabilir hissetmeye başlar sıkıntılı. Orada atlama kesme ve hızlı düzenleme bir sürü ve bir veya iki kez görsel tekniği tehlikeli müzik video tarzı yakın geliyor, ama her seferinde Nolan klişe düşmesini önce geri hareket edebilmektedir. Yerine geliştirme - - gözümüzün önünde, film temaları yanı sıra onun sıradışı anlatı tack akıllı bir tanıtım, bir anlık fotoğraf siliniyor ters, içinde açılış sekansında çalıştırın. Memento çok akıllı bir film. Kendi iyiliği için çok zeki olma tehlikesiyle karşı karşıya noktaları vardır. Sadece onun ilk büyük özelliği çabadır ne - - bu hat geçerken tutmak, ve ilginç, ilgi çekici ve parlak bir film üretmek Onun mümkün olduğunu Nolan'ın beceri bir övgüdür. Bir stili güvenle yüksek film, ama madde olmadan kesinlikle değildir biridir. Nolan izlemeye değer bir film yapımcısı olarak onu kuran bir eğlenceli film, yapmıştır.
0 yorum:
Yorum Gönder